Onmisbaar in bedrijfsmarketing: de corporate film

Zoals de naam doet vermoeden, wordt een corporate film door bedrijven gebruikt om zichzelf te laten zien. Het belangrijkste doel dat een corporate film heeft, is een verhaal vertellen. Een corporate film wordt vaak door bedrijven aan hun klanten getoond en de klanten moeten ermee het gevoel en een overzicht krijgen van wat het bedrijf eigenlijk is en waar het voor staat. Dit is de reden waarom het vertellen van een verhaal helpt om niet alleen het publiek te engageren, maar ook een statement over jezelf te maken. Veel productiehuizen vertrouwen erop dat ze alleen praten over het technische aspect in de video. Om eerlijk te zijn heeft dit nog nooit iemand geholpen. Je bedrijf of kleine onderneming is beter af zonder een corporate film als de film een soort verhaal mist. In tegenstelling tot commerciële advertenties wordt een corporate film niet uitgezonden op de televisie. Deze films zijn meer gericht op het B2B-scenario, waarbij bedrijven uitgebreide profielen van andere bedrijven nodig hebben om deals te sluiten. Wij van Ross ‘n Ford hebben altijd geloofd in de kracht van verhalen vertellen. Je kunt ons vinden op de pagina ross-n-ford.com voor meer informatie.

Verschil tussen een corporate film en Advert

Een corporate film, promotievideo, trainingsvideo, web of online video wordt vaak door elkaar verweven, wat tot verwarring kan leiden. Hierdoor verwarren bedrijven vaak het verschil tussen een bedrijfsvideo en een commerciële advertentie (Advert). Maar er is een groot verschil tussen beide. Promotievideo’s zijn waarschijnlijk het meest voorkomende type video, vooral als het gaat om tv of online videomarketing. Het hoofddoel van een promotievideo is vrij eenvoudig: deze is ontworpen om uw product, service, evenement of attractie te promoten. Als de video slim genoeg is, kan deze een buzz of hype genereren, waardoor kijkers worden aangemoedigd meer geïnteresseerd te raken in wat de video promoot. Aangezien dit type video productspecifiek is, kan het worden gebruikt voor specifiek productgebruik en om de belangrijkste voordelen te benadrukken. Een online promotievideo is een luxeartikel geworden en een onmisbaar onderdeel van marketingcampagnes. Deze campagnes kunnen niet worden verspreid zonder een video in hun strategie op te nemen. Het publiek behandelt soms de afwezigheid van een online video met argwaan. Promofilms zijn meestal kort, meestal tussen één en vier minuten. Soms zijn ze vergelijkbaar met traditionele advertenties met een duidelijke oproep tot actie en soms is de boodschap subtieler en impliceert het dat merkbekendheid het belangrijkste doel is. Terwijl een corporate film veel dieper gaat en zich richt op het bedrijf als geheel in plaats van het promoten van de individuele producten of diensten die worden aangeboden, zoals je hierboven al kon lezen.

Waarom een bedrijfsfilm?

Wat is het beste deel over de productie van bedrijfsvideo’s? Als je geen fan bent van het schrijven van inhoud, kan het maken van video’s voor je bedrijf een goed alternatief zijn. Als je het eenmaal onder de knie hebt, kunnen video’s een essentieel onderdeel worden van je algehele online marketingstrategie. Dit betekent dat als je een goed verhaal met je video brengt, je het delen niet tot je levensmissie hoeft te maken. En als we het hebben over een solide strategie voor de productie van bedrijfsvideo’s, moet je alles indekken. Je kunt niet alleen goede inhoud op een blog schrijven. Je moet verder gaan. Dit betekent dat je je boodschap op verschillende manieren moet verspreiden. Een corporate film is een bijzonder belangrijke manier om je inhoud te verruimen. Hier zijn enkele belangrijke redenen waarom je een geweldige bedrijfsvideo-productie moet integreren in je online marketingcampagne.

  • Iedereen verwerkt informatie verschillend
  • Google houdt van video’s
  • Video’s worden gemakkelijk gedeeld
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn