Bedrijfsfotograaf Utrecht voor betere identificatie vanuit de klant

De laatste jaren is er veel gebeurd op het gebied van marketing. Steeds meer bedrijven zijn online actief en proberen daar zoveel mogelijk klanten aan te trekken. Wij hebben gemerkt dat dit niet alleen maar positieve effecten heeft. De klant wil tegenwoordig steeds vaker weten wie er achter een bepaalde website of bedrijf zit. Ook omdat veel buitenlandse bedrijven een Nederlandstalige website opzetten, maar lang niet altijd de standaard halen die wij willen hebben. Daarom hebben we besloten om hier meer aandacht aan te besteden. De stappen die we gezet hebben:

  • Het openen van een klantenservice via telefoon;
  • Het plaatsen van foto’s van onszelf op de website;
  • Het openen van een bezoeklocatie.

Op die manier weet de klant niet alleen dat er echte mensen actief zijn bij ons bedrijf, zij weten ook dat ze altijd bij ons terecht kunnen en dat heeft een groot verschil gemaakt. Na het plaatsen van de foto’s op de website merkten we al een groot verschil. De bedrijfsfotograaf Utrecht heeft ons daar overigens geweldig bij geholpen. We hadden eerst het idee dat we het wel zelf konden doen, maar na een gesprek met de bedrijfsfotograaf Utrecht zagen we al snel in dat we het beter uit konden laten besteden. De bedrijfsfotograaf Utrecht heeft namelijk wel de kennis en de apparatuur om de foto’s te maken die we nodig hebben om klanten te overtuigen. Wij hebben gebruik gemaakt van Upstairs fotografie (upstairsfotografie.nl) als bedrijfsfotograaf Utrecht.

Wat is het nut van de bedrijfsfotograaf Utrecht?

We zijn blij dat we gekozen hebben voor bedrijfsfotograaf Utrecht omdat we een positief resultaat bereikt hebben. Een concurrent van ons heeft zelf de foto’s gemaakt en heeft juist een negatief resultaat. Waarschijnlijk omdat klanten denken dat de foto’s gewoon ergens van een blog gehaald zijn. De resolutie is te laag en het is duidelijk dat het geen professionele foto’s zijn. Dat werkt in je nadeel. Door gebruik te maken van bedrijfsfotograaf Utrecht hebben we deze valstrik kunnen vermijden en hebben we grote stappen kunnen zetten in het proces van identificatie vanuit de klant. Iets wat de aankomende jaren alleen maar belangrijker gaat worden vanwege het anonieme karakter van de actoren op het internet. Iets om in de gaten te houden wanneer jij zelf een website of webwinkel hebt en meer mensen aan wilt trekken op een gemakkelijke doch professionele manier. De bedrijfsfotograaf Utrecht kan jou verder helpen.

Meer connectie met de klant

Wil je meer klanten binnenhalen via een website, dan moet je ervoor zorgen dat de mensen direct kunnen zien dat er echte mensen achter de website zitten. Je moet laten zien dat je een bedrijf bent waar mensen werken, idealiter in Nederland of een ander land in Europa. Op die manier wordt de drempel direct kleiner. Wat wij daarnaast gemerkt hebben, is dat het plaatsen van een telefoonnummer een groot effect heeft. Niet dat er duizenden mensen bellen per dag, maar de geloofwaardigheid van het bedrijf wordt een stuk groter wanneer er een mobiel nummer op de website staat. Hiervoor heb ik zelf een telefoon aangeschaft met een dubbele SIM zodat ik kan schakelen en na 18:00 uur het nummer op de website ook uit kan zetten. Ideaal, zeker samen met e foto’s en de live chat die we op de website geplaatst hebben. We hebben evenveel bezoekers op de website, maar het aantal klanten is sterk toegenomen. We hebben dus een lagere bouncerate en dat is weer goed voor de positie van onze website binnen de zoekmachines, helemaal mooi meegenomen dus!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn